סוגי שערים לחניה

סוגי שערים לחניהקיימים סוגים שונים של שערים לחניה. חשוב להתאים את השער למקום בו יותקן בהתאם לשיקולים שונים כמו האזור הטופוגרפי, תדירות הפעמים בו יהיה בשימוש במהלך היום, עיצוב ועוד. על סוגי שערים לחניה נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם שערים לחניה?

לפני שנרחיב על סוגי שערים לחניה נסביר מהו בכלל שער לחניה. שער לחניה הוא בדרך כלל שער חשמלי שנסגר ונפתח על ידי מנוע חשמלי מתאים. קיימים שערים חשמליים מסוגים שונים כך שתוכלו לבחור את השער שמתאים לכם ביותר. 

שערים לחניה יכולים לשמש גם בבתים פרטיים וגם במבנים ציבוריים ותעשייתיים. שער לחניה מיועד לשמש חציצה בין שטח ציבורי לשטח פרטי ומאפשר להיות בביקורת כלפי מי שמעוניין להיכנס לשטח לנו. על ידי שער לחניה ניתן למנוע כניסה של אנשים לא רצויים או אנשים זרים לשטח שלנו. 

מה ההבדל בין סוגי שערים לחניה?

קיימים סוגי שערים לחניה שונים ומגוונים. ההבדל בין סוגי שערים לחניה בא לידי ביטוי בפרמטרים שונים כמו עיצוב השער, התאמתו למקום, בשימושים הרצויים למרחבים ולפתחים השונים ובאופן הפתיחה והסגירה של השער. קיימים שערים לחניה שנפתחים על ידי הזנת קוד, קיימים שערים לחניה שנפתחים על ידי שלט רחוק, חלק על ידי חיוג מהטלפון הנייד, חלק על ידי חיישן כביש ועוד. 

 

אילו סוגי שערים לחניה יש?

כפי שציינו קיימים סוגים שונים של שערים לחניה. ריכזנו לכם את הסוגים הנפוצים- 

  • שער נגרר- שער חשמלי נגרר הוא למעשה שער שנפתח על גבי מסילה. השער נפתח כאשר הוא נגרר הצידה לאורך המסילה. שער נגרר מותקן על גבי מסילה עליונה או תחתונה שמקובעת לקרקע. אנשים רבים בוחרים בשער נגרר מאחר שמאפשר חיסכון במקום. כאשר פותחים או סוגרים את השער הוא נגרר לתוך המסילה ולא החוצה או פנימה לתוך המקום עצמו. שער נגרר יכול לשמש גם לבתים פרטיים וגם למבנים תעשייתיים. 
  • שער הרמה חשמלי- שער הרמה חשמלי הוא שער שמתרומם מעלה על ידי מנוע חשמלי. קיימים שני סוגים נפוצים של שערי הרמה חשמליים. הסוג הראשון הוא שער שמתרומם כיחידה אחת והסוג השני הוא שער הרמה שבנוי מ-4 או 5 פנלים שנעים מעלה בצורה אופקית על גבי מסילה וגלגלים. 
  • שער כנף- שער כנף הוא שער חשמלי עם צירי כמו של דלת. הצירים של השער יהיו גדולים וכבדים בהתאם לגודל השער ולמשקלו. יכולים להיות שערים לחניה המורכבים מכנף אחת או שערים המורכבים משתי כנפיים. כאשר מדובר בשערים המורכבים משתי כנפיים לכל כנף יהיו מנועים נפרדים. שער כנף משמש בעיקר בבתים פרטיים או בבניינים ובדרך כלל נפתח כלפי חוץ, בהתאם לתנאי השטח. 
  • שער קונזולי- שער קונזולי הוא שער ייחודי שפועל בתנאי שטח מיוחדים. שער קונזולי למעשה עובד כמו שער נגרר אך אינו בא במגע עם מסילה צמודת קרקע. כלומר, נראה שהשער מרחף באוויר. מהסיבה הזאת, שער קונזולי מהווה פתרון מצוין למקרים בהם המפעל בנוי באזור טופוגרפי שאינו מפולס או לא יכול להיות מפולס מסיבות שונות כמו שיפועים חדים ועוד. שער קונזולי נתמך על ידי גלגלי פלדה שמעוגנים לשני מבנים של קונסטרוקציות חזקות שתומכות במשקל השער. 
  • שער מחסום חשמלי- שער מחסום זרוע חשמלי הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר וניתן לראות אותו בכניסה לחניות מסוגים שונים- בכניסה לבתי חולים, לקניונים, בנייני מגורים עם חניון תת קרקעי ועוד. קיימים סוגים שונים של מחסומי זרוע כך שתוכלו לבחור במחסום זרוע מתקפל בו השימוש מתבצע כאשר התקרה נמוכה ואין מספיק גובה לפתיחת המחסום. כמו כן ניתן לבחור במחסום וילון שמשמש להדגשת המחסום בפני העוברים או כתוספת אזהרה שאין לחצות לשטח. 
  • תריס גלילה חשמלי- ישנם מקרים בהם משתמשים גם בתריסי גלילה חשמליים. תריס גלילה חשמלי משמש מחסנים וחנויות וכיום ניתן לראות שימוש בתריס גלילה חשמלי גם בבתים פרטיים. ניתן לבחור בין מגוון של תריסי גלילה חשמליים. תריסי הגלילה מותאמים למפתחים ולגבהים שונים כך שתוכלו להתאים אותם לצרכים שלכם בין אם מדובר בחניה פרטית או בחניה של מפעל. תריסי גלילה חשמליים נפתחים כלפי מעלה באופן אנכי ומתגלגלים לארגז פח בו יש גם את המנוע.  
  • שער פנלים לחניה- שער פנלים לחניה הוא השער שאנחנו תמיד רואים בסרטים האמריקאיים. כלומר, מדובר בדלת מוסך שנפתחת כלפי מעלה ונעה בצורה מאוזנת לכיוון תקרת החניה. שער זה נע על ידי גלגלים שיושבים במסילות אנכיות ומאוזנות. משקל השער מאוזן על ידי קפיצי פיתוח שממוקמים על גבי הציר כאשר השער סגור. שער פנלים לחניה עובד על ידי מסילה ארוכה ומנוע חשמלי מתאים. 

כיצד נבחר שער לחניה?

כפי שציינו, קיימים סוגי שערים לחניה מגוונים ושונים כך שניתן לבחור את השער המתאים לנו מבחינות שונות. קודם כל יש לקחת בחשבון שלעתים הבחירה תהיה תלויה בתנאי השטח. לדוגמא, שער קונזולי שמתאים לאזורים לא מפולסים. על מנת לבחור שער לחניה מבין סוגי שערים לחניה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים, ביניהם- תדירות השימוש היומית בשער, לאילו מטרת מיועד השער, מה האמצעים לפתיחת השער, האם חשוב לכם העיצוב של השער ועוד. לדוגמא, אם אתם רוצים להציב שער בכניסה לחניון תת קרקעי, לא תוכלו לבחור בשער שנפתח על ידי הטלפון מאחר שלא תמיד תהיה קליטה. חשוב לקחת בחשבון שבכל מצב השערים החשמליים צריכים לעמוד בתו התקן של מכון התקנים הישראלי. כמו כן יש לוודא שיש אחריות על תיקוני השער החשמלי במקרה של תקלות.

השיקולים לבחירת שער לחניה חשובים להתאים לצרכים של המקום, למטרה לשמה קיים השער, לעיצוב ולדרכי הפתיחה של השער. ההמלצה שלנו היא להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם להתאים את השער למקום ולבחור את השער המתאים ביותר. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: