שלט לשער חשמלי

שלט לשער חשמליהיום יש שלל חידושים בקרב שלטים לשערים חשמליים, חלק מהשערים עובדים על בלוטוס, לעיתים סריקת לוחית הרישוי, אמצעי זיהוי קוליים ופיזיים אבל עדיין, שלט לשער חשמלי נחשב לפופולרי והאהוד ביותר. השלט מחובר למפתחות הרכב ומבצע את הפעולה ללא שום מורכבות או סיבוך אפשרי. כאשר אתם מתקינים שער חשמלי תקבלו ערכה הכוללת זוג שלטים וערכת פיקוד מותאמת למנוע. איך עובד שלט לשער חשמלי, מה קורה לאחר אובדן השלט, וכל מה שאתם צריכים לדעת בנוגע לתיקון השלט נכיר בהמשך.

 

שלט לשער חשמלי – איך זה עובד?

שלט לשער חשמלי עובד על גלי רדיו. על גבי השלט ישנו חיישן אשר שולח את הקוד לפתיחת השער, כאשר הקוד מזוהה המנוע פותח או סוגר את השער. היום יש תודעה גבוהה בנוגע לשלט אוניברסלי, אבל מדובר על טעות מילולית שבאמת לא תבטיח שאותו שלט יתאים לשער שלכם. בחירת שלט לשער חשמלי צריכה להיות בהתאם לאותו תדר ואותו סוג הקוד של השלט. קיימים סוגים שונים של שלטים, אם בחרתם לרכוש שלט לשער חשמלי לאחר אובדן שימו לב שהשלט תואם את הדגם המקורי של השער. השלטים הפופולריים הם: BFT, V2 ו-Lift Master. 

כבר במעמד התקנת השער החשמלי מומלץ לוודא מול המתקין את כל הפרטים הרלוונטים לשלט, מהו התדר בו פועל השלט (התדר הנפוץ ביותר הוא 434), שם המותג וכמובן לדאוג למפתח רזרבי. אם אתם לא יודעים מהו התדר של השלט שלכם תוכלו לעיין בעלון היצרן או לבקש ממתקין מקצועי לבדוק את התדר באמצעות סורק ייעודי. מומלץ להכיר את סוג הקוד לפיו פועל השלט, האם מדובר על קוד קבוע או קוד משתנה.

  • קוד קבוע – קוד קבוע הוא מנגנון בו בכל לחיצה נשלח אותו קוד למנוע ואינו משתנה. קוד קבוע נחשב לפחות בטיחותי, אבל עדיין רוב השערים החשמליים עובדים על קוד קבוע.
  • קוד משתנה – קוד משתנה עובד בצורה שונה, בכל לחיצה נשלח רצף שונה של ספרות (קוד) והמנוע מזהה את הקוד החדש. החיסרון הוא ששלט עם קוד משתנה מורכב יותר לשכפול, חשוב לקחת את זה בחשבון.

שלט לשער חשמלי לא מגיב

לפני שאתם רצים לשכפל את המפתח או להוציא את המפתח הרזרבי, בכל מקרה בו השלט לא מגיב לכם ייתכן והתקלה מורכבת מהאפשרויות הבאות:

  • סוללה – לפעמים הפיתרון הוא קל יותר ממה שאתם יכולים לדמיין. לפני שאתם רצים להחליף שלט ולשלם סכום גבוה על שכפולו, נסו להחליף סוללות לשלט. ניתן למצוא סוללות לשלט בכל חנות אפשרית והמחירים נעים בטווח כמה שקלים בודדים.
  • קורוזיה – תחילה, כדי שבכלל נוכל להימנע מקורוזיה חשוב להיות ערניים לשלט. קורוזיה נוצרת עקב מגע ישיר עם מים או אדים שגורמים להשבתה של המעגל האלקטרוני בשלט. במקרה בו נוצרה קורוזיה בשלט ניתן לנקות את השלט בספריי ייעודי. אם אתם חוששים לנסות לפתור את התקלה לבד תוכלו לפנות לטכנאי.

 

שלט לשער חשמלי – תיקונים

תקלות בשלט לשער חשמלי נוצרות לרוב עקב טעות אנושית ולא על ידי בלאי טבעי. אם השלט נפל לכם ונוצר בו שברים תוכלו עדיין לתקן את השלט ולהמשיך להתנהל איתו כרגיל. עם זאת, בכל מקרה של שבר היינו ממליצים לכם להחליף שלט בתוספת תשלום מינורית. תיקון שברים בשלט לשער חשמלי הוא תיקון מורכב הכולל הלחמה ולעיתים התקלה עשויה להיות בתוך המעגל האלקטרוני.

טכנאי לשלטים יכול לשכפל לכם את המפתח. עליכם לפנות לטכנאי לאחר שאתם מכירים את שם היצרן ורצוי שיהיה לכם גם תמונה של השלט. קיימות מספר אופציות לשכפול שלט לשער חשמלי:

  • אם יש לכם שלט רזרבי תוכלו לשכפל את השלט באופן הפשוט ביותר. טכנאי השלטים לא צריך להגיע אליכם, אלא אתם יכולים להגיע אליו ולחסוך בעלויות. הטכנאי מקדד את השלט המקורי אל השלט החדש על ידי הצמדה והעברת נתונים. מוטב לציין, שכפול שלט לשלט מתאים לשלטים עם קוד קבוע.
  • השלט שלכם פועל עם קוד משתנה? גם לזה יש פתרון. במקרה בו אבד השלט, או שיש לכם שלט עם קוד משתנה על הטכנאי להגיע לשער החשמלי. השכפול מתבצע על ידי העברה של לוח הפיקוד בשער למצב "לימוד". 

מה המחיר עבור שכפול שלט לשער חשמלי?

המחיר של שכפול המפתח תלוי במספר גורמים, והאם השכפול נעשה בחנות או בבית הלקוח. שימו לב, תמיד מומלץ ליתר ביטחון לבחור באופציה השנייה על אף שהיא עשויה להיות יקרה יותר:

  • המחיר עבור שכפול שלט לשער בחנות ינוע בין 90 ש"ח ועד 150 ש"ח.
  • המחיר עבור שכפול שלט לשער בשטח (בית הלקוח) ינוע בין 140 ש"ח ועד 220 ש"ח.

בכל הנוגע לשכפול שלט עם קוד משתנה, העלויות זהות לשכפול מפתח בבית הלקוח. נדגיש, יש מקרים בהם השלטים מוגנים בפני פריצה ולכן לא ניתן יהיה לשכפל אותם. מצד אחד מדובר על מנגנון אבטחה יעיל, אך מצד שני מה אתם אמורים לעשות במקרה של אובדן השלט? במקרים כאלה תוכלו לרכוש שלט חדש מהחברה ממנה רכשתם את השער, אך תמיד ניתן לברר האם השלט ניתן לשכפול מול טכנאי שערים חשמליים.

המחיר של השלט לשער מהחברה נע בטווח כמעט זהה לשכפול המפתח. המחירים יכולים להתחיל מכ-90 ש"ח עבור שלטים אוניברסליים (אנו פחות ממליצים), ועד כ-250 ש"ח עבור שלטים של חברות BFT ו-Lift Master. שימו לב, גם כאן יש להגיע עם הידע הדרוש – תדר השלט המקורי ושם היצרן. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: