שערים חשמליים לבתים פרטיים

שערים חשמליים לבתים פרטייםשערים חשמליים לבתים פרטיים משמשים כקו הגנה ראשון מפני פורצים פוטנציאליים. הוכח ששערים חשמליים מרתיעים מסיגי גבול ושומרים על הבית הפרטי שלכם מפני פלישות, ומסתירים את הבית מהנוף הציבורי. ישנם סוגים שונים של שערים חשמליים לבתים פרטיים, אז איך תבחרו את שער האבטחה המושלם לבית ולחניה? ריכזנו עבורכם את כל נקודות המפתח לבחירת שער חשמלי לבית.

 

סוגי שערים חשמליים לבתים פרטיים

ישנם סוגים שונים של שערים חשמליים לבתים פרטיים כאשר לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו, ויש להתאים את סוג השער בהתאם לגודל השטח העומד לרשותכם, היתרים, תקציב והאם מדובר על משטח מישורי או לא.

  • שערי נדנדה – שערי נדנדה הם השערים המסורתיים שנחשבים למאובטחים ביותר. שערים אלו מופרדים לשני חצאים ומופעלים על ידי שלט, חיישן תנועה ואפילו אפליקציה. שערי נדנדה מכונים כך בשל אופי תנועת הנדנוד בעת הפתיחה. שער נדנדה דורש שטח גדול יחסית מכיוון שתנועת השער בפתיחה או סגירה היא ב-90 מעלות לאחור. יש לדאוג לשטח מישורי ככל הניתן ולהסיר מכשולים שנמצאים בדרך. ניתן גם לבחור בשער מרחף הנמצא בשיעור של כ-10 ס"מ מעל הקרקע. 

 

  • שערים מתקפלים – שערים מתקפלים דומים לשערי נדנדה, אך דרישת השטח אינה קיימת באופן זהה. בעת פתיחת השער המתקפל, כנף השער מתקפלת לשניים באמצע ולכן אנו צריכים כמחצית מהחלל של שערי הנדנדה. שערים מתקפלים יותר מאופיינים באזורים עם תנועה גבוהה ופחות מאופיינים בבתים פרטיים. השערים נחשבים למאובטחים, אך דרישת המנוע גבוהה.
  • שערי הזזה – שערי הזזה מכונים גם שערים נגררים. גם כאן, שערי הזזה עובדים על מנוע חשמלי אשר נותן פקודה לשער לנוע הצידה. שערי הזזה ממוקמים על גבי מסילה. חלק משערי הזזה נתמכים על גלגלים, השערים נחשבים למאובטחים אך ברוב המקרים ינוע באופן איטי יחסית. היתרון של שערי הזזה הוא שהשער עשוי מקשה אחת ולא משתי כנפיים ולכן רמת האבטחה והבלאי הנמוך עומד לרשות שערים אלו. 

 

  • שערי הרמה – שערי הרמה פופולריים במגזר הפרטי עבור חניית הבית. שערי הרמה דורשים מסגרת והם נפתחים בצורה אנכית על ידי הרמת החלק העליון של השער. במקום בו השער נסגר על גבי הקרקע ישנו עוגן שמטרתו לשמור על כך שהשער לא יפתח שלא כצורך. היתרון של שערי הרמה הוא השטח המצומצם שהם תופסים, החיסרון הוא שלרוב המחיר יהיה יוקרתי יותר. יש להדגיש כי המחיר נקבע בהתאם לעוד פרמטרים ולא רק סוג השער.

קראו עוד: מחסום חשמלי לחניה

אלומיניום, ברזל או עץ?

מלבד לבחירת סוג השער החשמלי, יהיה עליכם לבחור בין חומרי הגלם הבאים: אלומיניום, ברזל או עץ. לכל חומר גלם ממנו השער עשוי יש יתרונות וחסרונות והשלכה על המחיר הכולל. יש לקחת בחשבון שסוגי שערים מסוימים אינם יכולים להתאים לחומר גלם מסוים כמו לדוגמה שערי הרמה. שערי הרמה יהיו בנויים לרוב מאלומיניום כדי שהמנוע יוכל לשאת את משקל השער בעת ההרמה. ניתן גם למצוא סוגי שערי הרמה שבנויים על שלבים – בדומה לתריס שלבים וגם הוא עשוי אלומיניום ואף פלסטיק קשיח. 

ברזל נחשב לחומר הגלם הבטיחותי ביותר, הוא מאופיין בשערי הזזה ושערי נדנדה בעיקר. יש לוודא שהברזל מגולוון כדי למנוע קורוזיה בעת חשיפה למים. שערים עשויים עץ גם הם ידרשו תחזוקה רבה בשל החשיפה לשמש ותנאי מזג אוויר קיצוניים. שערי עץ נחשבים לשערים היוקרתיים ביותר גם בגלל התחזוקה וגם בגלל מחיר חומר הגלם. לבסוף, יש לנו את שערי האלומיניום שנחשבים לפופולריים בעשור האחרון. אלומיניום הוא חומר גלם נוח לעיצוב, אינו יקר ובעל בלאי נמוך. העמידות שלנו בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים וחשיפה לשמש היא טבעית. 

 

איך עובד שער חשמלי לבית?

שערים חשמליים לבתים פרטיים עובדים על: שלט רחוק, אינטרקום, זיהוי פנים/לוחית רישוי ואפליקציה. 

  • שלט רחוק – הבחירה הפופולרית היא שלט רחוק. בעת התקנת השער החשמלי תקבלו מהטכנאי שני שלטים המחוברים ללוח הפיקוד של השער. יש לשמור על השלט הרזרבי במקום ייעודי, כיוון ששכפול יעיל יעשה רק עם שלט מקורי. שלט רחוק עובד על קוד משתנה או קוד קבוע, כאשר קוד משתנה נחשב לבטיחותי יותר.

 

  • אינטרקום – אם יש לכם מבקרים רבים זאת הבחירה הנכונה עבורכם. הגישה לאינטרקום נעשית רק מתוך הבית ומערכות אלו מאפשרות לכם לתקשר עם האורחים באמצעות אודיו או וידאו, הן מתוך הבית והן מרחוק תוך כדי תנועה באמצעות האפליקציה. 

 

  • חיישן זיהוי – חיישני הזיהוי עובדים על מערך במעגל סגור על שער האבטחה הביתי. הזיהוי יכול להיות מבוצע בהתאם לזיהוי פנים ואפילו תביעת אצבע. חיישן הזיהוי עובד רק לאחר הרשמת משתמשים ספציפיים ויכול גם להתאים לזיהוי לוחית רישוי כאשר במאגר נמצאות לוחיות הרישוי המאושרות הכנסה. גישת זיהוי לוחיות רישוי מכונת גם ANPR, היא גישה מודרנית שפועלת בחניונים רבים. השער פותח באופן אוטומטי לוחיות רשומות. 

שערים חשמליים לבתים פרטיים – עיצוב

שער חשמלי אינו רק מנגנון אבטחה, אלא גם חלק מקו העיצוב הביתי שלכם. שערים חשמליים לבתים פרטיים מגיעים בגדלים שונים ויכולים להיות משולבים בחומרי גלם מסוימים. יש שערים הניתנים לעיצוב בקלות ואילו אחרים מורכבים יותר כמו שער ברזל. כל חומר גלם ניתן לצביעה באמצעות תנור, עלות הצביעה משתנה בהתאם לחומר הגלם ולעיתים חברות מסוימות יציעו לכם מסלול כולל של רכישת שער בתוספות עיצוב. העיצוב יכול להיות בהתאמה אישית, או מצד שני העיצוב יכול להיות חלק מקטלוג החברה. השערים הפופולריים לעיצוב הם שערי עץ, שכן השערים מעניקים תחושה כפרית לבית, העיצוב בכל חומרי הגלם יכול להיות בהתאם למרווחים בין השלבים, גובה משתנה, עיצוב מסורתי ועיצוב מודרני.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: