שערים חשמליים לחניה

שערים חשמליים לחניהשערים חשמליים נפוצים בקרב חניות פרטיות, חניונים, משרדים ואזורי תעשיה. יש להבדיל בין שערים חשמליים לחניה ובין מחסום חשמלי. מחסום נועד כדי למנוע כניסה לא רצויה של רכבים בעוד שער חשמלי לחניה נועד למטרות אבטחה מפני כל עצם זר ובנוסף, על מנת לשמור על היגיינת הרכב כאשר מדובר על חניה מקורה. יש מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שאתם מתקינים שער חשמלי לחניה. 

 

כיצד מתבצעת התקנת שערים חשמליים לחניה?

שלבי ההכנה לפני התקנת שער חשמלי תלויים בסוג השער בו אתם בוחרים, קיימים מספר סוגים שונים של שערים חשמליים: שערי הרמה, גלילה, כנף ושערי הזזה. ברוב סוגי השערים החשמליים יש להתבסס על תנאי השטח הקיימים באזור. שערי כנף ושערי הזזה ידרשו שטח מישורי לצורך פתיחה וסגירה באופן חלק, בעוד ששערי הרמה יהיו יותר נוחים לעבודה בתנאי שטח שאינם מישוריים. 

לשערים חשמליים בונים מסגרת דרכם עוברים למעשה כל הכבלים החשמליים הישר אל המנוע שגם הוא מותקן בנפרד. שערי הזזה יושבים על מסילה ייעודית שלרוב תהיה עשויה מחומר גלם קשיח כמו נחושת, ברזל ולעיתים גם אלומיניום. בעל המקצוע שמגיע אליכם מודד את גודל השער הרצוי ובהתאם לכך נבנה לכך השער בעיצוב המתאים. העיצובים כוללים צביעה בתנור, עיצוב ייעודי בחומרים משולבים, בחירת חומר הגלם ממנו עשוי השער: ברזל, אלומיניום, עץ וחומר משולב. רק לאחר שכל שלבי ההכנה בוצעו ניתן יהיה להתקין את השער, משך זמן התקנת השער אינה עולה על מספר שעות בודדות. 

מה חשוב לבדוק לפני שמתקינים שערים חשמליים לחניה?

  • מקום התקנה – כפי שציינו, יש לבדוק את המקום בו אתם מתכוונים להתקין את השער. יש להתאים את גודל המקום ביחס לסוג השער אותו בחרתם. שערי כנף לדוגמא דורש שטח רחב יותר מאשר שערי גלילה. הכנפיים נפתחות אל תוך מתחם החניה (ניתן גם לבחור בשערי כנף דו צדדים בהתאם לתקנות).
  • היתר בניה – במקרה בו השער שלכם חורג לעבר שטח שאינו שלכם כמו לדוגמא שער כנף שנפתח כלפי חוץ, יש לבדוק האם נדרש היתר בניה מול הוועדה המקומית במקום מגוריכם. 
  • נקודת חשמל – מה קורה במקרה של הפסקת חשמל? שימו לב שאת השער שאתם בוחרים ניתן לפתוח גם באופן ידני. פתיחת שער חשמל באופן ידני מבוצעת על ידי מפתח ייעודי שאתם אמורים לקבל עם התקנת השער.
  • חומר גלם – יש השלכות לחומר הגלם ממנו השער בנוי. הבחירה הפופולרית בקהל הישראלי הוא אלומיניום. מדובר על חומר גלם זול וקל, מאובטח ובעל בלאי נמוך. מצד שני, כאשר נראה עיצוב כפרי בבית נוכל לבחור בשערי עץ יוקרתיים ואז נדרש לשמור על תחזוקת השער באופן תדיר. יש שערים שמחייבים אותנו לבחור בחומם גלם ספציפי כמו לדוגמה שערי הרמה, אנו לא נרצה להעמיס על המנוע ולכן נבחר בחומר גלם קל יחסית ולא ברזל. שימו לב, בעבודה עם ברזל יש להקפיד על כך שהברזל עבר תהליך גלוון (ציפוי נגד חלודה).

מה המחיר הכולל של הפרויקט?

אנו רוצים כמובן לדעת מה המחיר אותו נשלם בסופו של דבר. אי אפשר לאמוד מחיר זהה, מכיוון שהמחיר עשוי להשתנות לפי כל כך הרבה גורמים כפי שאתם רואים. בכל אופן, ריכזנו עבורכם את המחירים הסטנדרטיים של סוגי שערים חשמליים לפי מ"ר. מלבד למחירים אותם נציין יש לקחת בחשבון את התוספות שציינו כמו עיצוב, בטיחות, תשתיות ומנוע. לפניכם הרשימה:

 

סוג השער מחיר לפני מע"מ
שערי הזזה (כולל מסילה) 1,200 – 1,600 ש"ח למ"ר
שער כנף חשמלי 1,000 –  1,500 ש"ח למ"ר
שער גלילה (לא כולל התקנת מסגרת) 700 – 950 ש"ח למ"ר
שערי כנף/ שערי כנף דו צדדיים 1,200 – 1,500 ש"ח למ"ר

 

מהם המשפיעים על מחירי שערים חשמליים לחניה?

שערים חשמליים לחניה הם לא בהכרח עניין יקר, אבל ברוב המקרים גם לא זול. סביר להניח שהמחיר אותו תשלמו יהיה החל מ-4,000 ש"ח לכל הפחות. יש מספר משפיעים על שערים חשמליים שתוכלו לראות בבירור כיצד הם מייקרים או מוזילים את המחיר הכולל:

  • גודל – המחיר של שערים חשמליים לחניה נקבע לפי מ"ר. ככל שפתח החניה שלכם גדול יותר, כך הצורך בשער גדול יותר וקיים והמחיר מתייקר.
  • מנוע – בשונה משערים ידניים, שערים חשמליים לחניה מחייבים אתכם לרכוש מנוע לשער החשמלי. מחיר מנוע לשער חשמלי נע בין 2,000 ש"ח ויכול להגיע למחיר של 6,000 ש"ח בהתאם לגודל השער ודרישת עומס המשקל על המנוע. 
  • עיצוב – כאשר אנו מעוניינים לבחור בעיצוב ייחודי מבעד לעיצוב הסטנדרטי של השער הכולל צביעה בתנור, המחיר מתייקר בשיעור של כ-15%. 
  • תשתיות – יש לבנות את התשתית המתאימה לשער. לדוגמא, כאשר מדובר על שער גלילה, השער חייב מסגרת (שער גלילה מוכר בדרך כלל בחניות מוכרות). התקנת תשתית ייעודית לשער עשויה לייקר את המחיר ולכן נרצה להכיר את כל האופציות שיש לנו. מבעד לכך, תשתיות החשמל של המנוע סך הכל דורשות שקע חשמל סטנדרטי. אם יש לכם שקע חשמל בקרבת מקום לא תצטרכו להוסיף סכום נוסף להתקנת נקודת חשמל. 
  • בטיחות – ישנן תוספות בטיחות שונות לשערים חשמליים אשר אינן חובה אבל בהחלט רצויות. תוספת מומלצת היא עינית בטיחות, תפקידה לוודא שהשער עוצר ברגע בו הוא מרגיש עצם כלשהו בטווח שלו. כל גם נשמור על חיי השער וגם נמנע סכנות בפגיעה בחיי אדם. 

שערים אוטומטיים לחניהישנם יתרונות רבים בשימוש בשערי חניה אוטומטיים במשרד, בבית או בבנייני מגורים משותפים. אבל לפני שמתקינים שער חשמלי אוטומטי, יש להבין כי שערים אוטומטיים לחניה מגיעים עם תכונות שונות ומיועדים למטרות מגוונות. אם אתם עומדים לפני התקנת שער אוטומטי לחניה, המידע הבא עבורכם. 

מחפשים שערים אוטומטיים לחניה שלכם? ובכן, בד"כ הסוגים הפופולריים ביותר של שערי חניה אוטומטיים הם הנפתחים או המתקפלים. הם מושלמים עבור חניות גדולות או בניינים שיש להם הרבה מכוניות. הסוג השני הוא שער נגרר, שיכול להיפתח הצידה, נע בתוך מסילה וחוסך המום מקום בזמן פתיחתו. אילו עוד סוגי שערים חשוב להכיר וכמה יעלה להתקין שער חשמלי אוטומטי? המשיכו לקרוא את המידע שלפניכם. 

מה חשוב לדעת על שערים אוטומטיים לחניה?

שערי חניה חשמליים הם דרך מצוינת לשמור על בטיחות המכוניות בחניונים של בתים פרטיים, בנייני משרדים ובנייני מגורים משותפים. בתוך כך, שערי חניה אוטומטיים מגיעים ברמות מורכבות שונות ונעות בין שערים בסיסיים למורכבים יותר ועשויים ממגוון חומרי גלם. המורכבות מבוססת על מספר הדלתות, מספר וסוגי הצירים, חוזק או חוסן חומר הגלם ממנו מיוצר השער ועוד.

מטבע הדברים, חומרי גלם מחוסנים יותר וחזקים יהיו יותר יקרים מהשערים העשויים חומרים זולים (כדוגמת פח סטנדרטי). בעוד כי חלק מהשערים עשויים ברזל, אחרים עשויים אלומיניום, פלדה ועוד חומרי אחרים. ובין אם תחליטו להתקין שער מסוג כזה או אחר, יהיה חשוב לברר את המחירים המדויקים להתקנה שלכם. הנה כמה דגשים לגבי מחירי התקנת שערים אוטומטיים לחניה. 

קראו עוד: סוגי שערים לחניה

מחירי התקנת שערים אוטומטיים לחניה 

מחיר שערי חניה חשמליים משתנה בהתאם לגודל השער ולמורכבות ההתקנה. העלות תלויה גם בסוג השער, האם מדובר בשער ידני או אוטומטי, בשערים מתקפלים, שערים נגררים, שערי כנף ועוד. בשל כך, תהליך ההתקנה של שערים חשמליים משתנה בהתאם לאופן ההרכבה שלהם ולמה שנדרש כדי שהם יפעלו כראוי בסופו של תהליך. 

מכיוון שישנם סוגים רבים ושונים של שערים, חשוב לערוך מחקר שוק מסוים ולבדוק את רמות התמחור של החברות השונות והטכנאים. כדי להקל עליכם עד כמה שיותר, ריכזנו עבורכם מחירון התקנת שערים אוטומטיים, חשמליים וכן ידניים או שערים קונזוליים. מה עוד חשוב לדעת על שערים אוטומטיים לחניה? המשיכו לקרוא על מחירי התקנת השערים השונים. 

מחירון התקנת שערים אוטומטיים לחניה

ללא מנוע ואביזרים נלווים, מחירי שערים אוטומטיים לחניה עשויי ברזל (בסיסיים) ינועו בין 500 ₪ ל-1,200 ₪ למ"ר. אם אתם מעוניינים בהתקנת שער חשמלי ברזל בדגם מעוצב כלשהוא, המחירים עשויים לנוע בין 1,200 – 2,000 ₪ בממוצע. במקרה שתרצו התקנת שער חשמלי אלומיניום בסיסי, המחירים ינועו בין 600 – 1,300 ₪. 

התקנת שער חשמלי אלומיניום מעוצב תעלה לכם בין 1,200 – 2,400 ₪, בעוד כי שער הרמה חשמלי בסיסי מברזל יעלה לכם כ-700 – 1,700 ₪ בממוצע. במקרים שבהם מעוניינים להתקין שער הרמה חשמלי מעוצב מברזל, המחיר ינוע בין יתומחר באופן דומה (700 – 1,800 ₪). זאת,  בעוד כי התקנת שער הרמה חשמלי בסיסי מאלומיניום תעלה לכם כ-600 – 1,500 ₪. אם תהיו מעוניינים להתקין שער הרמה חשמלי מעוצב מאלומיניום, המחיר ינוע בין 1,500 – 3,600 ₪ בממוצע. 

כמה עולה תיקון שערים אוטומטיים לחנייה?

תיקונים לשערים חשמליים נעים בין תיקונים קלים כמו שכפול שלט לשער חשמלי ועד תיקונים מורכבים יותר כמו החלפת מנוע לשער חשמלי אוטומטי. אם שכפול שלט לשער חשמלי יעלה לכם בין 100 – 250 ₪ בממוצע, אזי החלפת עין אלקטרונית לשער חשמלי יכולה לעלות לכם בין 400 – 1,000 ₪ בממוצע. 

תיקון שערים חשמליים יכול לכלול גם החלפת עין אלחוטית לשער חשמלי, החלפת מנורה לשער חשמלי, החלפת כרטיס פיקוד חד פאזי וכן החלפת כרטיס פיקוד תלת פאזי. כל התיקונים הנ"ל אמורים לנוע בין 350 ₪ ל-1,500 ₪. עם זאת, ישנם גם תיקונים יקרים יותר, כמו למשל התקנת מודם סלולארי לפתיחת שער חשמלי. תיקון זה יעלה לכם בין 1,200 – 2,800 ₪ ומעלה. 

טיפים להוזלת עלויות התקנת ותיקון שערים אוטומטיים 

ישנם לא מעט טיפים להוזלת עלויות התקנה ותיקון שערים חשמליים, אבל הטיפ הכי חשוב הוא לערוך השוואת מחירים בין טכנאי שערים אוטומטיים לחניה. השוואת מחירים בין טכנאים תאפשר לכם להוזיל עלויות, מכיוון שהתמחור יהיה בידיים שלכם. אם מחיר מסוים לא נאה לכם, תוכלו להמשיך הלאה לטכנאי הבא שמציע את שירותיו.

כמו כן, חשוב יהיה לקבל הצעת מחיר לפני שאתם מזמינים טכנאי כזה או אחר. קיבלתם הצעה? מעולה. כעת, שאלו את הטכנאי על מה הוא ממליץ וכמה זמן ייקח לו לסיים את העבודה. בין אם ההמלצה של הטכנאי היא כזאת או אחרת, השתדלו לקבל הצעת מחיר נוספת לפחות מעוד 2-3 טכנאים אחרים עבור תיקון או התקנת שערים אוטומטיים לחניה. 

כיצד מאתרים טכנאי שערים חשמליים?

ישנם מספר אתרי אינטרנט שונים שיכולים לסייע לכם באיתור טכנאי שערים חשמליים, לרבות פורטל טופ שערים אשר מאפשר לחפש את מילות המפתח "טכנאי שערים חשמליים" ולראות אילו חברות זמינות באזור שלכם. בהמשך לכך, הפורטל מאפשר לכם גם השוואת מחירים בין חברות תיקון שערים חשמליים, טכנאי שערים אוטומטיים לחניות ועוד.

כאשר אתם מקפידים להזמין טכנאי שעובד באזור המגורים שלכם, אתם מצמצמים את עלויות התקורה של אותו טכנאי, למשל, עלויות ההגעה ועלויות הצוות. כפועל יוצא מזה, המחיר של התיקון או ההתקנה אמור להיות יותר נגיש גם עבורכם. ולכן חשוב להשתמש בפורטל שמאתר טכנאים לפי אזורים בארץ. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: