שערים חשמליים שירות תיקונים

שערים חשמליים שירות תיקוניםשערים חשמליים משמשים לחניות פרטיות, לחניונים ציבוריים, בכניסה למבנים תעשייתיים ועוד. מאחר שמדובר במערכת חשמלית, מידי פעם היא עלולה להתקלקל. במצב כזה יש צורך בשירות תיקונים. על שערים חשמליים ושירות תיקונים נרחיב במאמר הבא. 

 

שערים חשמליים שירות תיקונים- מדוע צריך שער?

שער חשמליים הם שערים שניתנים לשימוש בכניסה למקומות שונים על מנת להוות חציצה בין שטח פרטי לבין שטח ציבורי. לדוגמא, בכניסה לבתי חולים, בכניסה לקניון, בכניסה לקיבוצים, בכניסה לחניות פרטיות ועוד. השער החשמלי מאפשר להיות בביקורת כלפי מי שמעוניין להיכנס לשטח לנו. על ידי שער חשמלי ניתן למנוע כניסה של אנשים לא רצויים או אנשים זרים לשטח שלנו. לשער החשמלי ניתן להוסיף מצלמת אבטחה ו/או אינטרקום שיאפשרו לנו לזהות את האנשים שמגיעים  למקום. בדרך כלל השימוש במצלמה או אינטרקום נעשה במתקנים ביטחוניים רגישים. 

שערים חשמליים שירות תיקונים- סוגים שונים

שערים חשמליים נפתחים ונסגרים על ידי מנוע חשמלי מתאים. קיימים שערים חשמליים מסוגים שונים כך שתוכלו לבחור את השער שמתאים לכם ביותר. ההבדל בין סוגי שערים לחניה בא לידי ביטוי בפרמטרים שונים כמו עיצוב השער, באופן הפתיחה והסגירה של השער, בהתאמתו למקום ובשימושים הרצויים למרחבים ולפתחים השונים. לדוגמא, ניתן לבחור בין שערים חשמליים שנפתחים על גבי מסילה, שערים חשמליים שנפתחים על ציר, במחסום זרוע, בשער מרחף שנפתח על גבי מסילה עליונה, בשער הרמה ועוד. כמו כן, תוכלו לבחור שפתיחת השער תתבצע על ידי שלט רחוק, חיוג מהטלפון הנייד, חיישן כביש ועוד. 

על מנת לבחור את השער החשמלי המתאים יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים. בין הפרמטרים הללו יהיו תדירות השימוש של השער במהלך היום, המטרות להן מיועד השער החשמלי, מה האמצעים לפתיחת השער החשמלי, העיצוב של השער ועוד. 

חשוב לקחת בחשבון שהשער החשמלי שאתם בוחרים צריך לעמוד בתו התקן של מכון התקנים הישראלים. כמו כן, חשוב לוודא שאתם מקבלים אחריות על תיקוני השער במקרה של תקלות. יכולות להיות תקלות אפשריות שונות בשער חשמלי. לכן, חשוב לוודא שתקבלו שירות תיקונים בעת הצורך. 

 

שערים חשמליים שירות תיקונים- תקלה באביזרים הנלווים

אחת התקלות הנפוצות לשערים חשמליים היא באביזרים הנלווים לשער. בין האביזרים הללו יהיו חיישני השער, שלט רחוק, מערכת התראה ועוד. 

פתיחת וסגירת השער מתבצעות בדרך כלל על ידי שלט רחוק. אם השער לא נפתח, ייתכן שהתקלה היא בשלט הרחוק של השער. ייתכן מצב בו מערכת הפיקוד בין השלט לשער התקלקלה או שהלחצן לפתיחת השער לא עובד בצורה תקינה. במידה שהחלפתם בטריות והשלט עדיין לא עובד ייתכן שצריך להחליף או לתקן את מערכת הפיקוד של השלטים. 

יכול להיות מצב בו פתיחת וסגירת השער תתבצע על ידי גלי רדיו שעוברים מהרכב אל אנטנה בשער או על ידי זיהוי תמונה של מספר הרכב. במידה שיש תקלה באנטנה או במערכת זיהוי התמונה, השער החשמלי לא ייפתח ויהיה צורך בתיקון התקלה. 

 

שערים חשמליים שירות תיקונים- תקלה במערכת החשמלית

תקלה נפוצה בשערים חשמליים היא תקלה במערכת החשמלית של השער. במצב כזה יכולות להיווצר תקלות שונות הכוללות קצרים, חיווט לקוי, תקלות חשמליות ועוד. בדרך כלל התקלות המרכזיות יהיו במנוע החשמלי או בלוח הפיקוד של השער. 

כאשר התקלה היא במנוע החשמלי של השער היא עלולה לגרום לתקיעה של השער החשמלי או לפתיחה וסגירה איטיות מאוד. במצב כזה יש צורך להחליף את המנוע על ידי טכנאי תיקון מתאים. חשוב להבין שבמידה שמדובר במנוע חשמלי חדש ואיכותי אתם לא צפויים להחליף אותו במשך 10 או 15 שנים שלאחר התקנתו. במידה שעברו השנים או שהתקנתם מנוע יד שנייה, הוא עלול לסבול מבלאי ומשחיקה ויהיה צורך בהחלפתו.  

כאשר התקלה היא בלוח הפיקוד של השער החשמלי ייתכן שתצטרכו לתקן תקלה פשוטה או להחליף את לוח הפיקוד כולו. לוח הפיקוד של השער הוא למעשה המוח של השער. לוח הפיקוד אחראי על כיוון פתיחת השער, את עוצמת כוח הפתיחה ואת מהירות הפתיחה. כמו כן, לוח הפיקוד אחראי על הקשר החשמלי בין המנוע לבין השער. 

שערים חשמליים שירות תיקונים- תיקון ברזל

ישנם מקרים, בהם הברזל ממנו עשוי השער החשמלי עלול להינזק. פגיעה בברזל של השער החשמלי עלולה לגרום לתקיעות בשער. פגיעה בברזל יכולה להיות פשוטה וניתן לתקן אותה על ידי מסגר באופן מידי. במידה שמדובר בפגיעה מורכבת ייתכן מצב בו תצטרכו לפרק את השער על מנת לקחת אותו לתיקון או במקרים חמורים, תצטרכו להחליף את השער כולו. תקלה בברזל עלולה להיות בכל חלקי הברזל של השער- במסילה, בשער עצמו או בגלגלים. 

 

שערים חשמליים שירות תיקונים- כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה יעלה שירות תיקונים של שערים חשמליים מאחר שהמחיר ישתנה בין התקלות השונות, בין חומרת התקלה, בעקבות התיקון הנדרש ועוד. באופן כללי המחיר לשירותי תיקון שערים חשמליים יכול לנוע בין סכום של מאות בודדות לבין אלפי שקלים. ריכזנו טווח מחירים ממוצע עבור שירותי תיקון של שערים חשמליים-  

  • עלות ביקור של טכנאי שערים חשמליים או של מסגר תנוע בין 250 לבין 400 שקלים. 
  • עלות לתיקון של שלט לשער החשמלי תשתנה בהתאם לתיקון הדרוש ותנוע בין 450 לבין 1,200 שקלים (במצב של החלפת שלטים ושל מערכת פיקוד)+ מע"מ. 
  • עלות להחלפת לוח הפיקוד של השער  תנוע בין 1,500 לבין 3,000 שקלים+ מע"מ. 
  • עלות להחלפת מנוע חשמלי תנוע בין 2,000 לבין 3,000 שקלים+ מע"מ. 
  • המחיר לתיקוני ברזל יכול לנוע סביב 500 שקלים לתיקונים פשוטים ולהגיע ל1,500 שקלים לתיקונים מורכבים. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: