שער חשמלי סולארי

שער חשמלי סולארישערים חשמליים הם תוספת נהדרת לבית ולעסק, השערים מספקים נוחות והגנה מפני פורצים. עם זאת, בחלק מהאתרים קיים קושי להפעיל נקודת חשמל או שעלות צריכת החשמל גבוהה. שער חשמלי סולארי יכול לפתור לכם גם את הצורך בנקודת חשמל זמינה וכמו כן, לחסוך לכם הוצאות חשמל. 

 

כיצד שער חשמלי סולארי עובד?

שער חשמלי סולארי הוא שער המופעל באמצעות התקן פאנל סולארי. בתהליך ההיתוך השמש פולטת יחידות אנרגיה, וכאשר הפוטונים פוגעים בתא הסולארי הם משחררים אלקטרונים. בפאנל הסולארי ישנו מעגל חשמל כאשר יש מוליכים לשני צידי התא. כאשר האלקטרונים נמצאים בתוך המעגל החשמלי נוצר זרם חשמל שיכול לספק לנו אנרגיה לשער החשמלי. לרוב עבור שער סטנדרטי יספיק לנו פאנל בודד, זאת בהשוואה לצריכת חשמל ביתית שם נדרש למספר פאנלים סולאריים. פאנל סולארי לשער חשמלי יכול להיות מותקן על גבי הקרקע, על גבי מסגרת השער, על ידי התקנת עמוד המחזיק פאנל סולארי ולעיתים גם באופן תת קרקעי. השערים מופעלים באמצעות סוללות הנטענות מפאנלים סולאריים.

שער סולארי הוא שער חשמלי המשתמש באנרגיה הסולארית לצורך הפעלת השער במקום לצרוך חשמל מרשת החשמל. למעשה מדובר על אלטרנטיבה זולה יותר, אבל אם נרצה להשתמש בנקודת החשמל הביתית מכל צורך שהוא עדיין השער יהיה מתאים לזה. התקנת שער חשמלי סולארי יקרה מאשר התקנה של שער חשמלי סטנדרטי, אך בטווח האחרון החיסכון בא לידי ביטוי. אורך החיים של שערים חשמליים הוא לכל הפחות נע בין 10-15 שנים. התקנת פאנל סולארי קטן מותקן לצד השער או עד 50 מטר ממנו. כאשר הפאנל חשוף לקרני השמש הוא קולט את תאי ה-PV וממיר אותם לאנרגיה. כך שלמעשה אנו יכולים לבחור בכל סוג שער ולהתקין על גביו פאנל סולארי.

אלו הם סוגי השערים המתאימים לאוטומציה סולארית:  

  1. שערי הזזה – שערי הזזה (שערים נגררים) אלו שערים בעלי מקשה אחת. יש ליצור מעין מסגרת לשער הנגרר כדי לקבל את התנועה היציבה ביותר. השערים נעים על גבי מסילה וגלגלים, הם נחשבים לשערים מעולים ופופולריים בעיקר למי שמנסה לחסוך במקום.
  2. שערי נדנדה – שערי נדנדה (שערי כנף/ דו כנף) אלו שערים הנפתחים ונסגרים לתוך השטח. לרוב השערים נפתחים ונסגרים לצד אחד, אלא אם כן יש לכם היתר לפתוח את השער לשטח הציבורי. שערי נדנדה פועלים על ידי מנוע חשמלי ולרוב יהיו עשויים ברזל יצוק, אלומיניום או עץ. 
  3. שערי הרמה – שערי הרמה אלו שערים חסכוניים במקום ומאופיינים כשערים לחניה פרטית. השערים גם כאן דורשים מסגרת כלשהי. שערי הרמה חסכוניים במקום ומציעים סגירה הרמטית לחניה. נדרש כאן יישור הקרקע כדי ששער ההרמה ייסגר כמו שצריך. שערי הרמה אינם יכולים להיות עשויים ברזל או מתכת כבדה.
  4. שערים נגללים – שערים נגללים דומים מאוד לתריסים נגללים. לרוב השערים יהיו עשויים אלומיניום, הם חסכוניים במקום ועלות השער הנגרר ביחס ליתר הסוגים נמוכה. עם זאת, רמת האבטחה של השער אינה גבוה ביחס לשערי נדנדה והזזה.

 

שער חשמלי סולארי – יתרונות

  1. חיסכון בחשמל – השימוש בפאנלים סולאריים נפוץ לא רק בקרב שערים חשמליים, אלא גם לצריכת חשמל ביתית. פאנלים סולאריים מאפשרים לנו לוותר על צריכת החשמל הבסיסית ובמקום להשתמש באנרגיית השמש. במקומות בהם יש מספר רב של פאנלים סולאריים והאנרגיה גבוהה מצריכת החשמל, חברת החשמל תשלם כדי לקנות מכם חשמל. 
  2. גיבוי – פאנלים סולאריים יכולים לשמש גם בתור גיבוי למקרה של הפסקת חשמל. בזמן הפסקת חשמל ברוב השערים המודרניים נוכל למצוא פתרון ידני, אך הזזה של שער ברזל באופן ידני יכולה להיות בלתי אפשרית לחלקנו. הפאנלים הסולאריים עובדים גם בזמן הפסקת חשמל.
  3. ידידותי לסביבה – שערים סולאריים הופכים להיות יותר פופולריים מדי יום ונחשבים לפתרון אידיאלי למניעת זיהום הסביבה. חשמל מסורתי מופק בדרכים המשפיעות לרעה על הסביבה שלנו. לעומת זאת, אנרגיה סולארית היא אנרגיה נקייה ומתחדשת. 

 

עד כה שער חשמלי סולארי אמין ובטוח?

שערים חשמליים סולאריים לא מתאימים לכל אזור, אבל למדינה מבורכת בשמש כמו ישראל השערים אידיאליים. מערכת השערים מופעלת בצריכת אנרגיה נמוכה ולרוב מספר בודד של פעמים ביום. המערכות הסולאריות הן מערכות עצמאיות ודורשות תחזוקה מינימלית. המערכות כוללות אחסון סוללה כדי להבטיח של ייגמר לכם החשמל במהלך ימי החורף או במשך הלילה כך שהסוללה תמיד צורכת עוד חשמל לטעינה מלאה. 

שער חשמלי סולארי מוכר ומאופיין בעיקר באזורים בהם אין לנו נקודת חשמל כמו כניסה לשטחים מסוימים, אזורים מדבריים, בתי מגורים עם גינה גדולה. התקנת כל נקודת חשמל נוספת באזור השער עולה בין 400 ל-600 ש"ח, לזה יש להוסיף גם את צריכת החשמל של המערכת. עקב כל השיקולים האלה רבים בוחרים להתקין שער חשמלי סולארי שלמעשה משמש בתור תוספת לשער חשמלי סטנדרטי. 

כמה זה עולה?

עלות שערים חשמליים משתנה בהתאם לסוג הנבחר כאשר שערי נדנדה ושערי הזזה נחשבים ליוקרתיים ביותר, ואילו שערי הרמה ושערים נגללים נחשבים לזולים ביותר. יש עוד אלמנטים המשפיעים על המחיר כמו חומר הגלם בו תבחרו, ברזל ועץ נחשבים לחומר הגלם היוקרתי ביותר. מבעד לכך, עיצובים ישפיעו על המחיר, התקנה של תוספות בטיחות ופאנל סולארי. העלות של שער חשמלי ללא תוספות נעה בין 850 – 1,800 ש"ח למ"ר לא כולל מנוע. תוספות הבטיחות משתנות בעלותן בהתאם לצורך שלכם ובסופו של דבר, מערכת פאנל סולארי לשער חשמלי תעלה בין 750 – 2,500 ש"ח בהתאם לצריכת האנרגיה הרצויה ומורכבות ההתקנה. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: