שערים חשמליים מברזל

שערים חשמליים מברזלשערי ברזל נחשבים לשערים יוקרתיים לצד שערי העץ המהודרים. לשערי ברזל יש יתרונות רבים על פני הסוגים השונים, אך מצד שני קיימים גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון. שערים חשמליים מברזל מרתיעים פורצים ומאפשרים לבני הבית שליטה מלאה כניסה של אובייקטים ובני אדם. טרם התקנת שערי הברזל יש לקחת בחשבון את כל הדגשים הרלוונטים עליהם נדון בהמשך.

 

התקנת שערים חשמליים מברזל

התקנת שערים חשמליים מברזל מחייבת אתכם לבחור בטכנאי מקצועי. יש לסמן את קווי הגז והחשמל לפני התקנת השערים החשמליים ולבדוק האם נדרש היתר במקום בו השער מותקן. לדוגמא, עבור שערי כנף דו צדדיים ייתכן ותדרשו בהיתר. שערים חשמליים מברזל מתאימים לקרקע שטוחה, רוב שערי הברזל היום מותאמים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח, ניתן לבחור בהתקנה משופעת, אך הרצוי הוא ליישר את המשטח ככל הניתן. אחד מהפתרונות שניתן לקיים בזמן בו הקרקע אינה מישורית הוא התקנת שער מרחף – משמע לשער יהיה פער של כ-10 ס"מ בין הקרקע למקום בו הוא ממוקם. יש לקחת בחשבון שהגבהה של שער מעל 10 ס"מ עשויה כבר לפגוע באמינות השער מפני פריצות.

התקנת השער נעשית בהתאמה לסוג הנבחר. סוגי השערים הפופולריים לשערים חשמליים הם: שערים נגררים, שערי כנף (נדנדה) ונדנדה כפולה. שערים נגררים מותקנים על גבי מסילה ואינם דורשים שטח רחב באזור השער, שערי נדנדה כן דורשים שטח רחב, הם יכולים להיפתח לשני הצדדים אך יש צורך בהיתר כאשר השער נפתח לשטח ציבורי. שערי נדנדה כפולה עובדים באותה צורה אך ישנן שתי כנפיים לשער. 

שערים חשמליים מברזל – יתרונות

  1. תוחלת חיים – על פי רוב, שערי ברזל יצוק מספקים תוחלת חיים הנמשכת עשרות שנים. התנאי לתוחלת חיים ממושכת תלויה בכך שמדובר על ברזל יצוק, תחזוקה גבוה וחומר גלם מגולוון (מצופה באבץ למניעת חלודה). 
  2. הגנה – שערי ברזל נחשבים לשערים המוגנים ביותר מבין כל יתר הסוגים. הביטחון תלוי בסוג השער מלבד לחומר הגלם ממנו עשוי. שערי ברזל מעניקים לבעל הבית שליטה מלאה על מי שנכנס לנכס, השערים יכולים לעבוד על בסיס חיישני תנועה, קודן או שלט רחוק.  
  3. מטרות נוי – על אף שמדובר על חומר גלם נוקשה, מגוון העיצובים בשער הוא אינסופי. שערי ברזל ידועים בתור שערי נוי, ניתן לצבוע את השער באמצעות תנור צבע ייחודי, ניתן להתאים רווחים, גבהים ועיצובים שונים בהתאמה אישית.

 

שערים חשמליים מברזל – חסרונות

  • אופן פתיחת השער – בשל משקלו הכבד של שער הברזל מגוון האפשרויות אינו רחב בדומה לשערי אלומיניום ועץ. שערים חשמליים עובדים על סגנונות שונים: שערי נדנדה, שערים נגררים, שערי הרמה, שערים מתקפלים ועוד. מכיוון שמשקל הברזל גבוה כמעט אף פעם לא נמצא שערי הרמה או שערי גלילה מברזל.
  • מחיר – המחיר עבור שערי ברזל יהיה בשיעור הגבוה ביותר מאשר שערי אלומיניום ולעיתים גם שערי עץ. המחיר גבוה גם בשל ההתקנה המורכבת וגם בשל חומר הגלם היוקרתי. מבעד לכך, עבור העיצוב נאלץ להוסיף עוד סכום מסוים.

קראו עוד: שערים חשמליים המלצות

תחזוקת שערים חשמליים מברזל

תחזוקת שערים חשמליים מברזל היא הכרחית גם להבטחת תקינות השערים לטווח הארוך, ומבעד לכך על מנת לשמור על העיצוב כפי שהיה בעת ההתקנה. כדי להבטיח את תקינות השער עוד בזמן ההתקנה, לפני ההתקנה עצמה על המתקין לנקות לכלוך ופסולת העשויים לעמוד בדרך השער. יש להימנע מאובייקטים שעשויים להפריע להליך תקין של פתיחה וסגירה.

בנוסף לכך, התחזוקה האישית שלכם (ללא תשלום) היא על ידי שטיפת שערי הברזל אחת לכמה חודשים, רצוי אפילו אחת לחודש. המטרה בשטיפה של השערים היא למנוע היווצרות של שכבת גיר על הברזל היצוק. בנוסף, רצוי לדאוג לכך שהשער משומן היטב, ניתן לבצע זאת באמצעות שומן ליתיום סטנדרטי לשימור רכיבי השער. ושיטה נוספת יעילה לשמירה על פעילות השער באופן תקין היא באמצעות חידוש הגריז הישן, יש למרוח את הגריז על הגלגלים, הצירים ושרשרת ההנעה. בכדי לשמור על צבע תקין ובעל מראה חדש תצטרכו אחד לכשלוש שנים לצבוע מחדש את השער, או לצבוע את השער בתדירות גבוהה יותר באופן נקודתי. 

 

שערים חשמליים מברזל – מה עושים עם חלודה?

חלודה היא אחד מהדברים הפוגעניים לשערי ברזל. הסיבה לתחזוקה באופן קבוע היא כדי למנוע היווצרות חלודה. אם כן הבחנתם בחלודה קרצפו אותה עם נייר זכוכית מהר ככל הניתן. יש לבצע את הפעולה באופן עדין כדי למנוע שריטות באזור לא רצוי. וודאו עם התקנת השער שיש גימור נגד חלודה, ולאחר הסרת חלודה באופן עצמאי השתמשו אתם באותו גימור. 

מה המחיר של שערים חשמליים מברזל?

המשפיע לעלות השער היא כמובן חומר הגלם, אך לא רק. יש מספר נתונים נוספים אשר יעצימו או יפחיתו את המחיר כמו יישור המשטח, עיצובים וסוג השער. ישנם שני סוגים עיקריים לשערי ברזל עליהם נסביר ונפרט את טווח המחירים:

  • שער נדנדה – שער נדנדה מכונה גם שער כנף או דו כנף. שערים אלו נפתחים לרוב אל תוך שטח הבית, ובמקרה בו קיים היתר ניתן לפתוח ולסגור את השער לשני הכיוונים. עלות שערי נדנדה מברזל נעים בטווח של 1,200 – 2,000 ש"ח למ"ר לא כולל עלות המנוע. המנוע עצמו נע בין 1,500 ש"ח ועד 4,000 ש"ח בהתאם לגודל השער.
  • שער נגרר/הזזה – שערי הזזה אופייניים לאזורים בהם אין שטח די רחב כדי להתקין שערי נדנדה. שערים אלו נעים על גבי מסילה באמצעות גלגלי ברזל קשיחים ועמידים. גם כאן יש לדאוג שאין ענפים או כל אובייקט אחר שעשוי להיכנס למסילה ולכן גם כאן התחזוקה חשובה. עלות שערים נגררים/הזזה נעה בין 850 – 1,450 ש"ח למ"ר לא כולל המנוע עצמו. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: