שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים

שערי הזזה ושערים חשמליים נגרריםשערי הזזה ושערים חשמליים נגררים הם די זהים. בעבר שערי הזזה נחשבו לפופולריים ופתיחתם נעשתה באופן ידני. כיום שערים חשמליים נגררים נקראים גם שערי הזזה והם פועלים באותה הדרך, רק באמצעות מנוע. התקנת שער נגרר מתאימה לבתים פרטיים, מקומות מסחר ומוסדות ציבוריים. כעת נסביר על התקנת שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים, יתרונות וחסרונות וכמובן – עלויות.

 

מהם שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים?

שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים בנויים לרוב מברזל, אך ניתן גם להתקין שערים נגררים מעץ ואלומיניום. בכל המקרים הפרופיל של השער הנגרר יהיה מורכב מברזל. נדרש לבחור פרופיל מברזל מכיוון שחלקו התחתון של השער נע על גבי מסילה וגלגלים לצורך פתיחה וסגירה. לא בכל שטח ניתן להתקין שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים. מסילת השער אורכת כפול שתיים מאורך השער ולכן, במקומות בהם אין די מקום למסילה לא תיתכן התקנת השער. כמו כן, רצוי לשטח את הקרקע ככל הניתן לפני התקנת המסילה לקרקע. ברוב המקומות כאשר אין בטון, יש גם להוסיף יציקת בטון עליה המסילה מותקנת כדרך קבע.

קרקעות חוליות ומושפעות אינן מתאימות לשערים נגררים, אך גם לזה יש פתרון. במקרה כזה נרצה להתקין שער מרחף. שער מרחף (מכונה גם שער קונזולי). שער מרחף לא דורש מסילה על הקרקע והוא נפוץ בכניסות למושבים, קיבוצים ויישובים שונים. שער קונזולי דורש אבטחה ברמה גבוהה מכיוון שאינו מחובר לקרקע ומשקלו כבד. 

איך מתקינים שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים?

ההתקנה מבוצעת אך ורק על ידי טכנאי מומחה. המתקין דואג לאספקת השער, ייצוב הקרקע, מנוע והתקנת המערכות החשמליות. במקרה בו אין נקודת חשמל תדרשו להתקין נקודת חשמל באזור או פאנל סולארי. לפניכם שלבי ההתקנה:

  1. השלב הראשון עוסק במדידות. הטכנאי בודק את הגבהים הרצויים, אורך השער ואורך המסילה. במהלך המדידות בוחן גם הטכנאי את כל ההכנות שיש לבצע טרם התקנת השער כמו תשתיות והכנת הקרקע. 
  2. לאחר קבלת המידות המסגר מייצר את השער בהתאם לעיצוב בו בחרתם. ניתן לבחור עיצוב מתוך קטלוג החברה או בהתאמה אישית. פרופיל השער ברוב המקרים עשוי ברזל הניתן לעיצוב, תוכלו לבחור שהשער כולו יהיה עשוי מאותו חומר או לשלב עץ, אלומיניום וכן הלאה. באותו עת ניתן לבחור בצבע ייעודי לשער הנצבע באמצעות תנור מיוחד. 
  3. השלב האחרון הוא שלב ההתקנה. בשלב זה מתחיל המתקין במסילה והעמדת השער במקום. לאחר שהשער עומד באופן יציב ומאובטח יש לחבר את המנוע לשער ולקודד אותו בהתאם לפתיחה. ניתן לבחור בפתיחה בעזרת שלט רחוק, אפליקציה, חיישני תנועה ועוד. אנו ממליצים להתקין חיישני תנועה כדי לשמור על אבטחת השער בצורה מקסימלית. 

עלויות שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים

יש שלושה גורמים המשפיעים על המחיר הכולל של שער נגרר: מנוע, תוספות (כולל תשתיות ושיטוח הקרקע) והשער עצמו. המחיר מתייחס למחיר למ"ר ונע בטווח של 900 – 1,400 ש"ח כולל התקנה. המחיר כמובן יכול להשתנות בטווח המחירים בהתאם לתנאי הקרקע, גודל השער ואיכות. חשוב לציין, המחיר כל כולל את המסילה וכל החלקים הנלווים להפעלת השער מלבד למנוע עצמו. יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות, כאשר הקרקע אינה ישירה יש לייצר תשתית בטון שסך העלות עשויה להגיע לכ-1,700 ש"ח, התקנת נקודת חשמל נעה בין 400-600 ש"ח ועלות מנוע לשער חשמלי נגרר משתנה בהתאם למשקל השער. שערים סטנדרטיים ידרשו מנוע בעלות של 3,200 – 4,800 ש"ח. שערים גדולים מהנורמה ובמשקל העולה על 500 ק"ג ידרשו מנועים חזקים שמחירם נע בין 5,000 ועד 6,000 ש"ח.

 

האם שער הזזה ידני הוא אופציה?

שער הזזה ידני כן שימושי במקרים מסוימים, אך יש לקחת בחשבון את כל ההשלכות הכלולות בהתקנת שער כזה. פתיחת השער נעשית על ידי גרירה ידנית, וככל שמשקל השער כבד יותר כך גם הקושי גדל. רמת ההגנה של השער פוחתת משמעותית ביחס לשערים חשמליים והם נפתחים באמצעות ידית ייעודית. היתרון של שערי הזזה הוא חיסכון בעלויות המנוע, המחיר הכולל מופחת בשיעור של כ-3,000 עד 4,000 ש"ח. ניתן להתקין שערי הזזה ידניים במקומות בהם אין גישה לחשמל (ניתן גם להתקין פאנל סולארי ועדיין להנות משער חשמלי).  שער הזזה ידני הוא אופציה רק כאשר מדובר על שער קטן וקל, אחרת הקושי לפתוח ולסגור את השער הוא לא אופטימלי. 

שערי הזזה חשמליים – יתרונות

  1. הגנה – שערי הזזה ושערים חשמליים נחשבים לשערים מאובטחים ברמת הגנה גבוהה, ובנוסף הם מרתיעים פורצים. השערים עשויים ברזל ברוב המקרים ומשקלם כבד. עם התקנת תוספות מתאימות כמו עינית לזיהוי עוברים ושבים, מצלמת אבטחה וכד' תוכלו לאבטח את הכניסה לבית שלכם ברמה מקסימלית.
  2. אמינות – שערי הזזה ושערים חשמליים נגררים בעלי אמינות גבוה. עם תחזוקה נכונה השערים עמידים לפחות ל-10 עד 15 שנים. השערים שורדים תנאי מזג אוויר קיצוניים, חבלות ואף ניסיונות פריצה. 

 

שערי הזזה חשמליים – חסרונות

  1. איטי – בשל משקלם הכבד של השערים הנגררים הם נפתחים בצורה איטית ביחס לשערי הרמה, שערי נדנדה וכן הלאה. מצד שני, הפתיחה האיטית יכולה למנוע אסונות כבדים.
  2. מחיר – המחיר של שערים נגררים חשמליים יהיו גבוהים ביחס לשערי הרמה ושערים מתקפלים. המשפיע העיקרי על המחיר הוא המנוע. המנוע הוא מנוע ייעודי המתאים לשערי גרירה וכאשר השער אינו עולה על 500 ק"ג המחיר אופטימלי. 
  3. זמן התקנה – משך זמן ההתקנה של השער אורך בממוצע כשבועיים מיום הגעת הטכנאי אליכם למדידות. הזמן העיקרי "שמתבזבז" הוא הכנת השער במסגרייה. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: