שערים חשמליים מיוחדים

שערים חשמליים מיוחדיםשערים חשמלים מיוחדים הם שערים שמשמשים בכניסה למקומות ולחניות. קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים מיוחדים כך שניתן לבחור בשער המתאים ביותר מבחינת פרמטרים שונים. על שערים חשמליים מיוחדים נרחיב במאמר הבא. 

 

שערים חשמליים מיוחדים- מה זה בכלל?

שערים חשמליים הם שערים בעלי מנוע חשמלי שנסגרים ונפתחים בעת הצורך. ניתן לשלוט על השער על ידי שלט רחוק, על ידי הטלפון הנייד, על ידי מתג, על ידי הזנת קוד ועוד. קיימים שערים חשמליים מיוחדים מסוגים שונים כמו שער שנע על גבי מסילה או שער כנף שנע על גבי ציר. בכניסה למקומות רבים יש שערים חשמליים שמאפשרים לשלוט במי שרשאי להיכנס למקום ומי לא. 

שערים חשמליים כוללים מספר אביזרים שונים בהם השער עצמו, המנוע החשמלי, מערכת שליטה ובקרה ועוד. המנוע אחראי על פתיחת וסגירה השער. מערכת הבקרה, אחראית להפסיק את פעילותו של השער במצב בו יש סכנה לאדם או לרכוש. 

קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים מיוחדים כך שניתן לבחור בין מגוון רחב של שערים חשמליים בצבעים שונים ומסוגים שונים. לדוגמא, ניתן לבחור בשער חשמלי עם צבע אטום כך שלא ניתן לראות מה קורה מאחור וניתן לשמור על פרטיות מקסימלית. 

שערים חשמליים מיוחדים- מדוע צריך?

שערים חשמליים הם אלמנט שמאפשר לחצוץ בין רכוש ציבורי לבין רכוש פרטי. ניתן להציב שערים חשמליים מיוחדים בכניסה לחניונים של מבנים ציבוריים שונים, בכניסה לבתים פרטיים, בכניסה לבנייני מגורים משותפים ועוד. על ידי הצבת שערים חשמליים מיוחדים ניתן לשלוט במי שנכנס למקום. חשוב מאוד להתאים בין הצרכים של המקום ובין המבנה בו יותקן השער לבין השער שבוחרים. 

 

שער נגרר

אחד מהסוגים הבולטים של שערים חשמליים הוא שער נגרר. שער חשמלי נגרר הוא שער שנפתח ונסגר על ידי גרירה הצידה על גבי מסילה. שער נגרר מותקן על גבי מסילה עליונה או תחתונה שמקובעת לקרקע. שער חשמלי נגרר משמש אנשים רבים לשימושים רבים מאחר שלא תופס הרבה מקום. כך ניתן להציב אותו בחניות של בתים פרטיים בלי שהוא יתפוס מקום מאחר שנגרר למסילה ולא החוצה או פנימה. השימוש בשער נגרר נעשה גם בבתים פרטיים וגם במבנים תעשייתיים. 

 

שער הרמה חשמלי

סוג בולט נוסף של שער חשמלי הוא שער הרמה. שער הרמה חשמלי הוא שער שמתרומם מעלה על ידי מנוע חשמלי. ניתן  לבחור בין שני סוגים שונים של שערי הרמה חשמליים- שער הרמה חשמלי שמתרומם כיחידה אחת או שער הרמה חשמלי שבנוי מפנלים. שער פנלים הוא שער שבנוי מ-4 או 5 פנלים אשר נעים מעלה בצורה אופקית על גבי מסילה וגלגלים. 

 

שער כנף

בין הסוגים של שערים  חשמליים ניתן למצוא גם שער כנף. שער כנף פועל ממש דומה לדלת כאשר הוא מבוסס על ציר ונפתח החוצה או פנימה, בהתאם לבחירתכם. שער כנף צריך צירים גדולים וחזקים שיכולים לשאת את המשקל שלו. ניתן לבחור בין שער כנף שמורכב מכנף אחת לבין שער שמורכב משתי כנפיים. במידה שבוחרים בשער המורכב משתי כנפיים, לכל כנף צריך להיות מנוע משלה. בדרך כלל השימוש בשער כנף יהיה בבתים פרטיים או בבניינים. ברוב המקרים יבחרו שהשער ייפתח כלפי חוץ, אך יש להתחשב בתנאי השטח ובמקום הפנוי הקיים. 

 

שער קונזולי

עוד סוג של שער חשמלי מיוחד הוא שער קונזולי. שער קונזולי הוא שער עם מנגון ייחודי והוא מתאים לשימוש בתנאי שטח לא שגרתיים. שער קונזולי הוא שער שעובד כמו שער נגרר, כלומר הוא נגרר הצידה בעת הפתיחה והסגירה. עם זאת, לשער קונזולי אין מסילה צמודת קרקע והוא למעשה נראה כאילו הוא מרחף. בדרך כלל השימוש בשער קונזולי יהיה במקומות לא מפולסים ושלא יכולים להיות מפולסים כמו לדוגמא בעקבות שיפוע חד. שער קונזולי נתמך על ידי גלגלי פלדה. הגלגלים מעוגנים לשני מבנים של קונסטרוקציות חזקות שתומכות במשקל השער ומאפשרות את פעילותו. 

 

שער מחסום חשמלי

בין הסוגים הנפוצים של שערים חשמליים מיוחדים הוא שער מחסום זרוע חשמלי. מחסום זרוע חשמלי הוא למעשה המחסום הרגיל שרואים בכל כניסה לחניון- חניון של בית חולים, חניון של הקניון, חניון של בניין מגורים ועוד. ניתן לבחור בין מגוון סוגים של מחסומים  חשמליים. הסוג הנפוץ ביותר הוא מחסום שעולה למעלה בעת הפתיחה. עם זאת, יש מקומות עם תקרה נמוכה בהם לא תמיד יש מספיק גובה לפתיחת המקום. לכן, במצבים כאלה ניתן לבחור במחסום זרוע מתקפל לדוגמא. כמו כן ניתן לבחור במחסום וילון שמשמש להדגשת המחסום או כתוספת אזהרה. 

 

 שער פנלים לחניה

סוג נוסף של שער חשמלי הוא שער פנלים, או במילים אחרות דלת למוסך. שער פנלים לחניה הוא למעשה השער שאנחנו מכירים מהסרטים או הסדרות האמריקאיות בהן יש בתים בפרברים שיש להם מוסך. שער פנלים לחניה עובד על ידי מסילה ארוכה ומנוע חשמלי מתאים והוא למעשה דלת מוסך שנפתחת כלפי מעלה ונעה בצורה מאוזנת לכיוון תקרת החניה. שער פנלים נע על ידי גלגלים שיושבים במסילות אנכיות ומאוזנות. המשקל של השער מאוזן על ידי קפיצי פיתוח. הקפיצים ממוקמים על גבי הציר של השער. 

תריס גלילה חשמלי

עוד אפשרות המשמשת כשער חשמלי היא תריס גלילה חשמלי. תריס גלילה חשמלי משמש מקומות שונים לצרכים שונים, כאשר ניתן להשתמש בו גם במבנים ציבוריים וגם בבתים פרטיים. תריסי גלילה חשמליים נפתחים כלפי מעלה באופן אנכי ומתגלגלים לארגז פח בו יש גם את המנוע. ניתן לבחור בין מגוון תריסי גלילה חשמליים ולהתאים אותם לגובה ולגודל של המפתח. כך ניתן להתאים את תריס הגלילה לחניה פרטית או לכניסה למפעל לדוגמא. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: