שערים חשמליים למפעלים

שערים חשמליים למפעליםבדרך כלל בכניסה למפעלים יהיו שערים חשמליים גדולים וכבדים. שערים חשמליים למפעלים צריכים להיות גדולים ורחבים על מנת לאפשר למשאיות לעבור בהם. קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים למפעלים ויש לבחור את השער המתאים ביותר. על שערים חשמליים למפעלים נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם שערים חשמליים למפעלים?

שער חשמלי הוא שער שנע בדרך כלל על גבי מסילה. השער החשמלי נסגר ונפתח על ידי מנוע שמקבל אותות אלקטרוניים שמשודרים אליו. קיימים שערים חשמליים גם מסוג שער כנף שנפתח על ידי מנועים חשמליים. בדרך כלל שער כנף ישמש שער למוסך של מכונית. בשערים החשמליים החדשים של היום ניתן לשלוט על פתיחת וסגירת השער על ידי הטלפון הנייד. 

בכניסה למפעלים יש שערים חשמליים כבדים וגדולים. השערים חשמליים צריכים להיות רחבים על מנת לאפשר כניסה של משאיות גדולות לשטח המפעל והחוצה. בדרך כלל במפעלים יהיה חדר שומרים שיהיה צמוד לשער המפעל ובו ישבו שומרים במהלך שעות הפעילות של המפעל. במפעלים או מתקנים ביטחוניים יהיה צורך במתקנים שונים שמונעים כניסה של רכבים לא מורשים לשטח המפעל. פעמים רבות על שערים חשמליים למפעלים תהיה מותקנת מצלמת אבטחה ו/או מערכת אינטרקום לזיהוי המגיעים למפעל. כמו כן, בדרך כלל שערים אלה כוללים מערכת בקרה שמפסיקה את פעילותו של השער במצב שיש סכנה לרכוש או לאדם. בדרך כלל שערים חשמליים למפעלים יצריכו מנוע חשמלי תלת פאזי אינטנסיבי.

סוגים של שערים חשמליים למפעלים

קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים למפעל. ניתן לבחור בין מגוון רחב של שערים חשמליים בצבעים שונים ומסוגים שונים. לדוגמא, תוכלו לבחור בשערים חשמליים אטומים שלא מאפשרים לראות את הנעשה בתוך המפעל ושומרים על הפרטיות של המקום. מתאים במיוחד למפעלים או מתקנים ביטחוניים ורגישים. 

שערים חשמליים כוללים מספר אביזרים שונים בהם השער, המנוע, מערכת שליטה ובקרה ועוד. השער בדרך כלל יהיה עשוי ממתכת חזקה והוא עשוי לנוע על גבי מסילה או ציר. ישנם מפעלים בהם במקום שער חשמלי יהיו מחסומים שעולים ויורדים. בדרך כלל המחסומים הללו יהיו בתוך שטח המפעל וישמשו למכוניות שמעוניינות להיכנס לרחבות חניה ששמורות לעובדי המקום לדוגמא. עוצמת המנוע וגודל המנוע של השער החשמלי משתנים ומותאמים לסוג השער ולמשקל שלו. 

 

מדוע צריך שערים חשמליים למפעלים?

השערים מיועדים ליצירת חציצה בין רכוש ציבורי לבין רכוש פרטי של המפעל. על ידי שערים חשמליים למפעלים ניתן להחליט מי רשאי להיכנס לשטח המפעל ומי לא. כפי שציינו, השערים למפעלים הם רחבים וגדולים ומבוססים על טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת את הפעלתם. חשוב מאוד להתאים בין הצרכים של המפעל לבין המבנה בו השער צריך להיות מותקן. כפי שציינו קיימים סוגים שונים של שערים חשמליים ויש לבחור את השער הנכון מבחינת נפח המנוע והגודל. 

 

שערים חשמליים למפעלים עם מסילה

השערים למפעלים עם מסילה הם שערים שנפתחים ונסגרים על ידי מסילה עליונה או תחתונה שמקובעת לקרקע. כאשר יש צורך בשער למעבר רחב מאוד מומלץ להשתמש בשערים כפולים אשר כל אחד מהם יפתח לצד אחר. מדובר רק בהמלצה וניתן לבחור להשתמש בשער חשמלי אחד שמיוצר בגדלים כאלה אך חשוב לקחת בחשבון את המנוע שיש להתאים. 

השערים למפעלים עם מסילה יכולים לעבוד באופן מצוין אך האיכות של פעולתם תלויה במספר גורמים- המנוע, מספר הגלגלים שיש לשער ואורך הקורות. השערים למפעלים שנעים על גבי מסילה עם ארבעה גלגלים נחשבים לחזקים ועמידים, כאשר שניים יהיו צמודים לקורה העליונה ושניים למסילה התחתונה. 

 

שערים חשמליים למפעלים מסוג שער קונזולי

שער קונזולי הוא שער שמתאים לשימוש במפעלים ואינו מצריך בנייה של מסילות על פני הקרקע. מהסיבה הזאת, שער קונזולי מהווה פתרון מצוין למקרים בהם המפעל בנוי באזור טופוגרפי שאינו מפולס או לא יכול להיות מפולס. שער קונזולי הוא שער שנפתח לכיוון אחד ומיוצב על ידי מסילה צדדים או גשר. חשוב לקחת בחשבון ששער קונזולי לצורכי תעשייה הוא שער חזק ולכן צריך להתאים לו מנוע חזק שיאפשר את פעולת השער. 

כיצד נבחר שערים חשמליים למפעלים?

כפי שציינו, קיימים סוגים שונים של שערים למפעלים. בחירת סוג השער היא אחד הפרמטרים החשובים לפעילות תקינה ואיכותית של השער. על מנת לבחור שערים חשמליים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. קודם כל יש לקחת בחשבון שלעתים תנאי השטח יחייבו אתכם לבחור בשער חשמלי מסוים שמתאים להם. כמו לדוגמא שער קונזולי שמתאים לשימוש באזורים טופוגרפיים לא מפולסים. מהסיבה הזו, ניתן לראות את השימוש בשער קונזולי בכניסה למפעלים או יישובים. 

אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שערים חשמלים למפעליים הוא מה תדירות השימוש היומית בשער. אלמנט זה ישפיע על הבחירה של השער החשמלי המתאים ביותר. 

כמו כן חשבו לאילו מטרות מיועד השער החשמלי. בנוסף, חשבו מה האמצעים לפתיחת השער החשמלי. האם אתם רוצים לאפשר פתיחה של השער על ידי הטלפון או על ידי שלט. לדוגמא, במצב בו הכניסה למפעל היא תת קרקעית, ייתכן שפתיחה על ידי טלפון לא תהיה הבחירה הנכונה ביותר מאחר שבמקומות כאלה אין קליטה טובה. 

השיקולים לבחירת שער חשמלי הם רבים והתאמת השער החשמלי תשתנה בהתאם לצרכים, למטרה, לעיצוב של השער ודרכי הפתיחה שלו. על מנת לבחור את הבחירה החכמה והנכונה ביותר מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים להתאים את השער לצרכים השונים. חשוב לקחת בחשבון שבכל מצב השערים החשמליים צריכים לעמוד בתו התקן של מכון התקנים הישראלי. כמו כן יש לוודא שיש אחריות על תיקוני השער החשמלי במקרה של תקלות. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אלכס מורוזוב
אלכס מורוזוב

בעל חברה לשעריים חשמליים, הכנה תשתית עבור שערים חשמלים לבתים. אנו בטופ שערים נעשה הכל שתהיו מאושרים מאיכות השירות. בנוסף, אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: